woensdag 7 oktober 2009

don't judge the Unknown

Mensen zijn zo verdomd irritant. Ze oordelen te snel. (Let er wel even op dat ik het heb over de mens in het algemeen, inclusief mijzelf en mensen om mij heen). Iedereen oordeelt maar over elkaar, en natuurlijk is dat normaal, maar is het niet raar dat je je zegje al klaar hebt over iemand voordat je diegene kent? Ik vind van wel. Ik betrap mezelf er heus wel op dat ik dat ook doe hoor, maar we zouden het eigenlijk af moeten leren. Elke keer als je een nieuw iemand leert kennen heb je jouw ongezouten mening alweer op het puntje van je tong liggen.
Bij een meisje:
Grote gouden oorbellen: pfoeh, wat een ordinaire slet, die heeft vast elke jongen al gehad...
Geblondeerd haar (met uitgroei): haha die doet vast en zeker lwoo, die is te dom om de verpakking van haar haarverfmiddel te lezen.
Knalrode pumps: hé.... iemand heeft hier een tekort aan aandacht&seks
Bij jongens:
Grote diamanten: die probeert zeker zijn lelijke kop te verbergen achter die enorme (plastic) diamant.
Enorme gouden kettingen met dollartekens: dat je kan praten wil nog niet zeggen dat je kan rappen kerel, en je gevoel voor stijl mag je ook gaan zoeken.
Al deze vooroordelen zijn misschien een beetje uitvergroot maar zo gaat het echt. Ik zou zo graag willen dat iedereen er op let en niet zomaar iedereen in een hokje wil duwen. Zelf moet ik het ook nog leren maar ik werk eraan. Als ik een nieuw iemand ontmoet probeer ik te denken: 'rustig veer, misschien zit er achter dat minirokje en naveltruitje wel een heel degelijk meisje' of: 'ach, die jongen zou best aardig kunnen zijn ondanks zijn millimeterkapsel, nike air-max en het matje in zijn nek.'
Het kost even wat moeite, maar je moet er maar je best voor doen!! Succes ermee
Liefs,
Vera

1 opmerking:

  1. hahahaha mooiste:
    ''Enorme gouden kettingen met dollartekens: dat je kan praten wil nog niet zeggen dat je kan rappen kerel, en je gevoel voor stijl mag je ook gaan zoeken.''

    BeantwoordenVerwijderen