zaterdag 8 augustus 2009

toekomstdromen

toekomstdromen zijn leuk. het is leuk om te denken over hoe je later een gelukkig leventje lijdt met je kinderen, je man, een leuke baan, en een mooi huis. het kan natuurlijk allemaal fout gaan, maar daar denken we maar even niet aan! toekomstdromen zijn dus leuk voor nu, om over te fantaseren, ook zijn ze leuk voor later. het is leuk om later, als volwassen vrouw van veertig, te kijken wat je nou allemaal hebt gehaald. ben ik gelukkig? word ik oud? heb ik kinderen en een leuke baan? het lijkt me heerlijk om later alle dingen te hebben waar ik nu van droom, het probleem is alleen dat ik elk jaar weer iets anders wil...

vroeger droomde ik bijvoorbeeld van een carrière als dolfijnentrainster op de bahama's. een man en kinderen kwamen daar niet bij kijken, ben je gek! gewoon ik en mijn dolfijnenopvangtehuis. een paar jaar later wilde ik niets liever dan gewoon huismoeder zijn. misschien een cursus of hobby hier en daar, maar het grootste deel van mijn tijd zou ik doorbrengen met mijn (7) kinderen. ik zou ze 's ochtends naar school brengen, daar kletsen met andere moeders op het schoolplein en dan terug naar huis fietsen om daar op te ruimen, bladen en boeken te lezen en te hobbyen. een carrière had ik niet nodig, ik had immers toch een man met een goede baan? toen ik eenmaal doorhad dat als ik een groot gezin wilde ik zelf ook zou moeten werken wou ik kinderpsycholoog worden. (kinderen en dolfijnen, één pot nat, right?) met een praktijk aan huis zou ik genoeg tijd hebben voor mijn gezin, en toch genoeg geld verdienen om van rond te komen (samen met het salaris van mijn man natuurlijk) en leuke dingen van te doen...

inmiddels zijn mijn plannen alweer helemaal gewijzigd. ik vind 7 kinderen toch echt iets te veel, ik heb het aantal teruggebracht tot 3, 4 of 5 kleine koters. ik wil nog steeds veel tijd doorbrengen met mijn man en kinderen maar een goede baan lijkt me geweldig! niks met dolfijnen of kinderen. ik wil journalist worden! of schrijfster, of allebei, dat kan natuurlijk ook nog. nu ben ik inmiddels 15 en is het ook wel de bedoeling dat ik een beetje weet waar ik heen wil. geen toekomstdromen meer, maar toekomst plannen. dromen komen namelijk meestal niet uit, en plannen zijn er juist om uitgevoerd te worden en dat ben ik ook zeker van plan! ik focus me nu op journalistiek, ik geniet van elke letter die ik schrijf, hopende dat ik later ooit betaald word voor die lettertjes!

of het me allemaal lukt? geen idee... maar ik zal hard mijn best doen om het allemaal waar te maken! en anders blijf ik toch gewoon lekker dromen? misschien ga ik dan toch nog ooit naar de bahamas...
liefs
Vera

2 opmerkingen:

  1. aah veerie! ik zie jou echt zó schrijfster worden, serieus. het gaat je echt lukken i feel it. dromen is zo lekker he :| maar plannen is idd beter haha ! how was your bday ? long time no see zegg. xx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. aah veer dit stukje is zo zo zo leuk! je wordt later super beroemd en dan kan ik lekker zeggen: that's my friendddd haha! want dat ben je, een hele lieve en getalenteerde ook nogg woehoe i love you

    BeantwoordenVerwijderen