donderdag 20 augustus 2009

end of story...

dit is zoooo #$%^! kut. het is nu donderdag ochtend en na 6/7 weken vakantie wordt het alweer bijna tijd om je voor te bereiden voor school. dat wil zeggen: boeken kaften, etui/pennen inslaan, en misschien een keer op tijd naar bed... waarom dit allemaal zo vreselijk is? dat zal ik je eens even haarfijn uitleggen:

een eerste schooldag (na een vakantie, of gewoon na een weekend) ziet er bij mij over het algemeen zo uit: als de wekker gaat heb ik de neiging om hem uit te zetten maar dat gevoel kan ik altijd net op tijd onderdrukken (lees: net voordat ik erop ga slaan). vervolgens blijf ik toch nog een kwartier liggen omdat mijn ogen het nog even niet voor elkaar krijgen om langer dan 20 seconden open te blijven staan. als ik dan uiteindelijk toch beneden ben gekomen (vraag me niet hoe). schrik ik eerst van de koude keukenvloer - ja elke ochtend weer - dan smeer ik meestal het verkeerde broodbeleg op mijn brood, dat gaat zo: hmmm zal ik kaas nemen of worst? nou ik ga voor worst, want van kaas krijg je zo snel dorst, en als het oude kaas is gaat je adem ook nog stinken. vervolgens pak ik de kaas uit de koelkast en leg netjes de plakjes op mijn brood. minimaal 6 seconden daarna denk ik: kut, ik wou toch worst? maar omdat ik dan geen zin heb om nóg meer boterhammen te smeren besluit ik dat een slechte adem & dorst niet zo erg zijn omdat ik toch wel water bij me heb en iemand anders vast wel kauwgom toch? als mijn brood netjes in mijn tas zit - natuurlijk in een zakje - en het water ook, kan ik naar boven om iets aan mijn haar te gaan doen. dat even iets aan mijn haar doen mislukt altijd, resultaat: ik kom met een hele rare coupe het schoolplein op. eenmaal in de les weet ik het nog wel redelijk te fatsoeneren maar aan mijn make-up is helemaal niks meer te doen. de schooldag lijkt oneindig lang te duren en eenmaal thuis van mijn allereerste schooldag denk ik: was het maar vakantie...
xliefs
vera, en allemaal succes op jullie eerste schooldag, die helaas al erg dichtbij komt

Geen opmerkingen:

Een reactie posten