maandag 7 december 2009

Save the best for the last

Sinterklaas, wie kent 'm niet... En wie kent die stress niet rond 5 december? Er moeten surprises worden gemaakt, lijstjes opgesteld, inkopen worden gedaan en gedichten worden geschreven. Het vervelende is dat je als drukbezette tiener natuurlijk ook nog vriendinnen hebt waarmee je sinterklaas viert en dus moet je twee keer zoveel tijd nemen. Het probleem bij mij is altijd dat ik te lang wacht. Ze zeggen dan wel: van uitstel komt afstel, maar dat kan niet eens in dit geval.

Zaterdag middag rond een uur of 1 begon ik aan mijn sinterklaasinkopen, zowel voor thuis als voor vriendinnen. Daarna restte mij nog de taak een surprise te maken, alles in te pakken en een gedicht te schrijven. Zondagmiddag zouden we het dan vieren. Om half 2 met vriendinnen, en rond de klok van 6 met mijn ouders en broer. In de stad ging ik op zoek naar leuke kado's. Voor mijn moeder was dat niet zo moeilijk, want ik kon gewoon alles kopen wat er op haar lijstje stond. Voor vriendinnen was het moeilijker, we zouden namelijk een dobbelspel gaan doen. Het komt er dus op neer dat je een kado moet kopen dat voor iedereen leuk is. Lastuuuuug... (leuke bijkomstigheid: het moest meer dan 1 kado zijn, en dat voor ongeveer 4 euro). Toen ik die middag thuis kwam had ik alle kado's, ze moesten alleen nog ingepakt. Als surprise voor mijn moeder heb ik een oven gemaakt, omdat ze al maanden zeurt dat we een nieuwe moeten. Ze was heel blij met de surprise, en ook met de kado's, dus ik ben een goede hulp-sinterklaas. De vriendinnenmiddag wsa heel gezellig. We vierden het in het 'tuinhuis' (meer een soort van extra woonkamer in een apart gebouw) van een van de vriendinnen. Iedereen had zijn best gedaan om leuke/grappige/eetbare/onnozele kado's te kopen, en dat is gelukt! Niet alle kado's waren even leuk, en niet iedereen was er, maar het was in ieder geval gezellig!

Wat ik ook heel komisch vond, was dat het zo enorm druk was in de stad! Het was echt niet normaal. Als ik met mijn kinderen was, zou ik ze aan me vastbinden of iets dergelijks. Het bewijst wel weer dat ik niet de enige ben die alles op het laatste moment nog moet doen. Vanaf oktober geven alle winkels je de kans om je sinterklaas kado's op tijd te scoren, maar wanneer is het op zijn drukst? Juist, 5 december.

Ik ben blij dat we geen kerst vieren...
(al doet mijn neefje dat wel - duitsers - en daarmee ben ik op wintersport, dus wie weet ligt er ook een pakje voor mij onder de kerstboom!)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten