woensdag 2 december 2009

The little things in life

klein gebaar
groots gevoel
geluk.

vera© 2006
Toch grappig dat ik er 3 jaar geleden ook al zo over dacht...
Ik denk nu nog steeds dat geluk (bijna) altijd wordt veroorzaakt door een klein gebaar, of een kleine gebeurtenis. En als ik zeg klein, dan bedoel ik ook ècht klein! De allerkleinste dingen zoals een vriendin die zegt: wat zie je er leuk uit vandaag; thuiskomen na een lange vakantie; maar natuurlijk ook op vakantie gaan na een lange tijd thuis te zijn gebleven haha. Zelfs het doorbreken van de zon is al genoeg om mij een gelukszalig gevoel te geven. En ik weet dat het een énorm cliché is, maar ik sta er volledig achter: geluk zit in de kleine dingen. Ik denk trouwens dat iedereen dat wel eens heeft? Zo'n klein geluksmomentje. Soms duurt het heel kort, maar het kan ook zijn dat je meerdere dagen op een wolk leeft, en dat allemaal door dat ene kleine dingetje.
Dat is trouwens niet de enige cliché waar ik het mee eens ben! Ook de cliché: je vindt wat je niet zoekt, vind ik errrrug kloppend. (of het echt een cliché te noemen is weet ik niet, maar om het makkelijk te maken zeggen we maar even van wel). Het is namelijk altijd zo dat de leuke (maar ook de niet zo leuke) dingen gebeuren als je ze niet verwacht. Een voorbeeld uit mijn eigen leven: elk jaar gaan wij een aantal keer naar zuid-duitsland omdat mijn oom, tante en neefje daar wonen. Elke keer rond kerst grappen we: volgend jaar nemen we vera gewoon mee op wintersport. Zo heeft zij een leuke week en hebben wij een oppas haha! Afgelopen zomervakantie zijn we ook naar mijn familie geweest. Ze hadden stiekem een plannetje gemaakt, waar ik dus niks vanaf wist. IK GA MET ZE OP WITERSPORT! Het is nu helemaal officieel en 19 december vertrek ik dus naar het gebied Ehrwald voor mijn allereerste echte wintersport-vakantie!
Zulke dingen zijn leuk. En weet je wat?
Ze zijn leuk omdát je ze niet verwacht, en niet ondanks dat je ze niet verwacht.
Conclusie: ga niet zitten wachten op die leuke dingen. Doe andere leuke dingen die je zelf in de hand hebt in de tussentijd, de rest komt vanzelf!
with love,
Vera

1 opmerking:

  1. mooi veer!! & je moet even snel die spullen komen passen he, ja heb het eindelijk aan mamskie gevraagt.

    BeantwoordenVerwijderen