maandag 28 december 2009

Skifahren macht spass

En ik ben weer terug!
Ik heb echt een topweek achter de rug. Mijn allereerste wintersport is sowieso geslaagd. De heenweg was overigens wel echt kut want er vroor steeds spuk vast aan de voorruit ofzo? De anti-vries vloeistof was bevroren en weet ik veel wat nog meer... Maar we zijn wel aangekomen en daar gaat het om haha!
De eerste dag (zondag) zijn we gewoon met de familie - Marcel, Elisabeth en Sven - de pistes af geweest omdat er toen nog geen lessen waren, die begonnen maandag.
Je werd ingedeeld op hoe goed je al kon skiën dus je moest eerst je skills showen haha. Ik dacht dat ik superslecht zou zijn maar het viel mee! Ik zat bij allemaal kindjes die al 4 tot 6 jaar skiden dus daar ben ik best wel trots op! Ja, ik zei kindjes. Ze waren namelijk allemaal onder de 13. Respectievelijk 8, 9, 10, 10 en 13. En ik dus... Dat was redelijk kut maar ze waren allemaal wel superaardig! (tot er een nieuw meisje bij kwam... arrogante kleuter.)
Jürgen, onze skileraar was ook súperchill, en knap natuurlijk. Klein nadeel: hij kon alleen maar duits haha! En aangezien mijn klasgenoten geen van alle duits spraken was ik de tolk. Steeds als hij iets uitlegde draaide alle vijf kinderhoofdjes mijn kant op voor een verklaring, wat opzich best komisch was!
Niet alleen de skileraren zijn knap, maar ook de stoere snowboarders mogen niet ontbreken op de piste! Omdat ik een beginneling ben, viel ik nog wel een paar keer per dag. Als je dan net over een hobbel gaat blijft je ski daarachter haken en moet je dus eerst weer een stukje lopen om hem te pakken. Veel fijner is het als een knapper nederlandse 15/16-jarige snowboarder hem voor je ophaalt haha. Die heeft me toen heel netjes geholpen, als een echte gentleman...
Op de terugweg naar Duitsland was ik heel wat rijker.
Ik nam veel dingen mee terug: een speciale ervaring; een betere conditie; misschien een paar extra kilo's; de gedachtes aan een aantal hotties en een sterkere band met mijn familie.
Het "Christkind" is ook nog langs geweest! Ik kan niet echt uitleggen wie het is want hij bestaat alleen in duitsland maar als ik het goed begrijp is hij/zij degene die de kado's brengt op 'heiligabend'. Mijn neefje geloof in de kerstman dus voor hem was het natuurlijk superleuk! Beetje jammer dat ik niet mee kon uit eten want ik was ziek! Mijn oom is trouwens ook heel lullig: ik lag lekker te slapen op de bank want ik voelde me echt niet goed, gaat hij een foto maken hahaha! (ja stiekem kon ik er bestwel om lachen). Gelukkig gingen we eerste kerstdag nog een keer uit eten!
Ik ben nu een echte Bino Dino. Dat staat op mijn medaille en op mijn diploma. Bino Dino is een rang. Je begint onderaan bij Eggi Schneggi (slakje) en klimt dan via Funny Bunny, Wanda Panda, en Bino Dino omhoog naar Fast Tiger. bestwel leuk verzonnen!
Foto's komen wel op mijn hyves, en misschien ook wel op blogspot, ik zie wel!
With love,
Vera

Geen opmerkingen:

Een reactie posten