woensdag 17 februari 2010

Secrets

Iedereen heeft ze wel: geheimen.
Kleine geheimen, grote geheimen. Geheimen over jezelf, en geheimen over anderen.
Geheimen zijn eigenlijk heel raar. Iedereen verbergt namelijk wel een paar dingen over zichzelf - of over anderen - maar pas als je ze gaat benoemen worden mensen nieuwschierig.
Dan wordt het officieel "een geheim" zeg maar...

'Ik heb een geheim.'
Zeg deze zin en er zijn geheid 10 mensen die aan je vragen: 'Wat dan, je kan het mij best vertellen hoor, ik vertel het niet verder!' Je neemt die mensen in vertrouwen en vertelt ze je geheim. Het gaat een aantal dagen goed. Je kan met diegene over je geheim praten en dat zal vast heel fijn zijn, maar 3 dagen later blijkt dat hij/zij het toch niet he-le-maal voor zich heeft gehouden. 'maar ik zei nog tegen hem dat hij het niet door moest vertellen!!!' Ja hè hè, zo maak je het cirkeltje wel rond tot je iedereen hebt gehad en je eigen geheim - inmiddels flink aangedikt - bij jou terugkomt... Meestal zijn geheimen trouwens heel onbealngrijk. Waarom? Omdat je de echte belangrijke dingen niet benoemt. Je denkt gewoon: dat vertel ik aan niemand anders, maar je denkt niet: ik heb een geheim en vertel het aan niemand anders. Laten we zeggen dat het zo is dat als je toegeeft dat je een geheim hebt, mensen het gaan proberen uit je te trekken en je niet met rust laten voor ze het weten.

Hou dingen dus lekker voor jezelf, maar kroon ze niet tot geheim!
Daar wordt het alleen maar ingewikkelder van....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten