vrijdag 6 november 2009

she's way too talented

Ahoy!
Gisteravond ben ik naar een voorstelling geweest in het Rabotheater @ Hengelo. Het duo dat de voorstelling verzorgde heet Carrington-Brown, bestaande uit Rebecca Carrington en Colin Brown. Aanvankelijk was Rebecca gewoon een cello-speelster. Maar als snel werd ze beter (en niet zo'n beetje ook...). Ze heeft haar cello zelfs een naam gegeven: Joe. Hij is nu 228 jaar oud en heeft echt een hele mooie klank. Ze speelt zo ontzettend goed! ik heb echt nog noooit iemand zó cello horen spelen. Ze speelt werkelijk alle stijlen. Van pop tot rock en van folk tot bollywood. De show bestaat uit een wereldreis en een aantal losse fragmenten. Ze is in enorm veel landen geweest en heeft in elk land iets typisch op haar cello leren spelen. Meestal als je aan cello denkt (en dan niet denken: kun je dat eten?) denk je aan klassieke muziek, maar nee hoor. Ook kan ze heel veel instrumenten imiteren, zowel met haar stem als op de cello. eigenlijk vormt ze in haar eentje een heel orkest + koor. Ze kan contrabas, doedelzak, gitaar en nog veel meer. Nou denk je: waar komt haar vriend Colin in het spel? Nou die was echt overal en nergens. Soms zag je hem een hele tijd niet en het volgende moment kwam hij op met een doedelzak, of in een quilt! (en dan wel op de traditionele manier gedragen, dus zonder iets eronder. en ja ik heb het bewijs gezien!) Ik verwacht niet dat Rebecca ooit mijn blog gaat lezen maar voor het geval dat (ja je weet maar nooit wat ze in haar vrije tijd doet) DIKKE PLUIM REBEC! you're awesome!
Op de site van Rebecca en Colin kan je fragmenten luisteren. (vooral doen!!)
www.carrington-brown.com
xliefs
de grootste fan van Rebecca.

2 opmerkingen:

  1. ik vind ze allemaal leuk (die liedjes die ik kan luisteren) behalve love for sale haha

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hahaha love for sale was in het echt juist heel leuk, maar dat kwam inderdaad meer door de mensen dan de muziek zelf!

    BeantwoordenVerwijderen