zaterdag 14 november 2009

Sinterklaas & Santa Claus

Héla hola!
Sinterklaas is weer in het land jippijajee hiephoi wat een feest. Ik moet zeggen dat ik er niet zo blij mee ben. Eind november en begin december zijn namelijk altijd stressige maanden. Je wil een goed begin maken in het nieuwe kwartiel @ school. Je moet kado's kopen voor al je vrienden en familie omdat sinterklaas niet bestaat. (ik zou best blij zijn om vriendloos te zijn, hoef je ook geen kado's te kopen hahaha). Hier komt ook nog eens bij dat er in onze vrienden groep heel veel mensen in september oktober november jarig zijn. Jaja de feestjes hopen zich op. Vanavond op de planning: hockeyfeest(!).

Die paar negatieve punten aan november/december worden weer helemaal goed gemaakt met het feit dat je: je rapport krijgt (wat natuurlijk niet altijd een positief punt is); je zelf ook kado's krijgt van die twee baard+snor-dragende mannen; je kan gaan shoppen voor nieuwe kleren, want 1) je moet een aantal goede party-outfits en hebben en 2) je kan (helaas) niet meer in korte mouwen rondlopen dus zul je coltruien en wollen sokken moeten kopen. In november/december kan je ook op wintersport gaan (zoals ik in de kerstvakantie: MIJN EERSTE KEER!!). En het gaat sneeuwen! Nouja, dat is te hopen, maar met die klimaatverandering weet ik niet of het dit jaar ook nog een winterwonderland wordt in nederland... ik betwijfel het!

Gelukkig zorgen die twee bebaarde mannen voor heel veel plezier, vooral bij kleine kinderen natuurlijk. Het is zo leuk om al die geschminkte gezichtjes te zien stralen als ze de hoeven van americo het paard of rudolph het rendier horen aankomen. Helemaal leuk is het als ze de kado's gaan uitpakken. Hun gezichtjes staan op knappen, hun glimlach vliegt er bijna af en hun schaterlachjes klinken nog lang door, totdat ze naast hun gezette schoen of onder de kerstboom in slaap vallen...

Ik ga nu op pad om een nieuwe party-outfit te scoren. Allemaal heeel veel plezier in november/december, en nou maar duimen dat je leuke kado's krijgt!
xliefs,
Vera

2 opmerkingen:

  1. ik boycot sinterklaas
    gadverdamme wat een kutfeest

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik haat sinterklaas ook, geef mij maar kerst. Trouwens wat kan jij leuk schrijven! Echt heerlijk om te lezen!

    BeantwoordenVerwijderen