dinsdag 12 januari 2010

Brainstorm every minute

Ik moet nu eigenlijk heel hard voor mijn schoolexamen kcv leren, maar speciaal voor jullie leg ik mijn boeken even opzij en verruil ik het voor de laptop.

Niemand denk bij alles na, echt niet! Zelfs de grootste perfectionist niet. Het is namelijk onmogelijk. Je kan niet bij alles nadenken, dan heb je nergens lol meer in, en sommige dingen moeten gewoon als een soort reflex gebeuren. Als iemand aan je vraagt: 'Hé, wil je ook een chipje?' dan is er geen hond die denkt: 'Hmm, daar moet ik even over nadenken, misschien is er wel aan gelikt... En er zitten zó veel kilocaloriën in...' Als je dat allemaal hebt uitgedacht is de chips namelijk al weggegraaid door een van je vreetgrage vrienden (ik spreek voor mezelf). Gaat het er nou juist niet om, dat je soms eens gek doet, en dat chipje aanpakt? Het is misschien een heel raar voorbeeld, maar zo gaat het echt. Het leven draait volgens mij om de impulsieve acties. Ik was bijvoorbeeld een keer in een ambitieuze bui toen ik me opgaf voor een toneelproductieauditie - moeilijk woord - maar het heeft me wel verder gebracht. Ik wou altijd al toneelspelen en nu ik het eindelijk doe, vind ik het alleen maar leuker worden. In een andere rare bui van mij - nee, ik ben niet psychisch gestoord - besloot ik mijn haar af te knippen. Het was tijd voor verandering. Ik vond het een enorme verandering, maar van de voorkant zie je het niet eens! Het zijn zowel de kleine als de grote impulsieve acties die je leven leuker maken. Denk er nou eens niet bij na, en ga er gewoon voor! Het is namelijk onmogelijk om elke minuut te brainstormen wat je de volgende minuut gaat doen. Het leven licht als een slap touw voor je, en als een strakgetrokken lijn achter je. Je verleden staat namelijk al vast, maar je toekomst moet nog worden bepaald. Op het allerlaatste moment kan jij dat chipje aanpakken en weer een stukje verder lopen langs het touw, maar daar moet je niet te lang over nadenken, want dan hopen de keuzes zich op, tot het er te veel zijn!

Doe leuke dingen, doe eens gek.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten