woensdag 6 januari 2010

Today is the day...

Vandaag is de dag! Het is 6 januari en dus driekoningen? In ieder geval is vandaag de dag dat je de kerstboom aftuigt en stopt met 'gelukkig nieuwjaar' wensen. Het is dus de dag dat alles weer begint. Ookal begon het maandag al een beetje. We moeten weer naar school. We moeten aan de slag met onze goede voornemens. Het liefst zou ik de kerstboom nog 3 maanden laten staan. Ik vind het namelijk leuk, zo'n lichtpunt in huis in deze donkere winterdagen...

Mijn school geeft ons niet echt de kans om rustig te beginnen. Gelijk maandag het eerste lesuur was het raak. Huiswerk... De uren die daar op volgden leverden alleen maar meer huiswerk op en de gedachte: 'Ik ben toe aan vakantie' kwam langzaam bovendrijven... Over ongeveer 2 weken hebben we zelfs al weer een Schoolexamen-week! Ik heb er drie: voor KCV - het saaiste wat je kan bedenken - ,Geschiedenis - het moeilijkste vak en ook voor maatschappijwetenschappen over een heel boek! van 100 minuten!!!! Ik vind het niet normaal dat je zo veel huiswerk hebt in je eerste week na de vakantie. Volgens mij is het ook nog ongezond! Je krijgt gewoon elke les weer een beetje stress erbij, je wordt klaargestoomd voor een zenuwinzinking of iets dergelijks!

Tegen de tijd dat de stress een beetje weg gaat is het 18 februari en juist. Dan is het alweer bijna vakantie! Na die vakantie begint de dagelijkse strijd tegen het huiswerk meteen de eerste minuut van de eerste lesdag.
Houdt het dan nooit op?
Vera

Geen opmerkingen:

Een reactie posten