woensdag 27 januari 2010

Stay who you are

Soms is het moeilijk om jezelf te blijven. In sommige situaties zul je je moeten aanpassen, of je nou wil of niet. Je moet je gedragen naar je leeftijd, maar wat nou als je dat helemaal niet wil? Soms is het even fijn om je als een klein kind te gedragen en stomme grappen te maken. Maar soms is het ook fijn om je ouder voor te doen dan je bent. Met uitgaan, of als je wil dat mensen een goede indruk van je krijgen.
Er zijn mensen die zeggen dat je altijd jezelf moet blijven, wat je ook doet, maar daar ben ik het zeker niet mee eens! Ik ben van mening dat je jezelf trouw moet blijven. Ik hoor jullie denken: 'Hé, dat is toch hetzelfde?' Nee dat is het niet. Je kan best jezelf blijven en je anders voordoen. Ik weet dat het tegenstrijdig klinkt, maar als je je heel even net iets interessanter, slimmer, mooier, groter of weet ik veel wat voordoet dan hoe de mensen je kennen, ben je alsnog jezelf.
Het gaat erom dat je bij je eigen normen en waarden blijft, en blijft onthouden wie je bent.

Buiten dat kunnen mensen veranderen. Zij zijn dan nog steeds zichzelf, maar jij ziet ze anders. Het kan vervelend zijn als mensen veranderen, op een negatieve manier. Maar mensen kunnen ook positief veranderen! Ze kunnen socialer worden, of minder bitchy. Als mensen negatief veranderen is het natuurlijk erg vervelenden. Het kan zijn dat daardoor vriendschappen kapot gaan, en banden gebroken worden. Bekijk het van de positieve kant: mensen kunnen ook weer terug veranderen. Als je vrienden dreigen te veranderen in een negatieve manier, wijs ze daar dan op, maar ga niet lullig tegen ze zitten doen. Probeer ze uit te leggen wat er mis is, en wie weet verandert diegene wel. Terug naar zijn oude ik.
XOXO

Geen opmerkingen:

Een reactie posten