zondag 31 januari 2010

1000 views!

Ik wil jullie even bedanken voor het kijken / volgen van mijn blog! Hij is nu 1000 keer bekeken en dat vind ik toch wel een heel groot getal haha! DANKJEWEL

Het was me het weekendje wel...
Heel leuk hoor, al die feesten en dat uitgaan. Maar als ik 's avonds / 's nachts weer veilig in bed lig val ik als een blok in slaap. Het kost namelijk nogal veel moeite, dat gefeest. Ik heb net even wat huiswerk gemaakt en dan merk je toch wel dat



grieks gewoon heel nutteloos is hahaha!
Je moet alle mythologie kennen, en een aantal grammaticaregels + woordjes. Maar mijn ouders zijn er van overtuigd dat ik er later wat aan zal hebben. Het is wel zo dat grieks en latijn in andere talen terug keren; spaans, italiaans en frans bijvoorbeeld. Ook de mythologie kan nog wel van pas komen omdat daar uitdrukkingen van zijn afgeleid, zoals een Oedipus-complex. (ookal weet ik nu nog niet wat het is: of was dat die kerel die verliefd werd op zijn moeder?)
Het zijn rare verhalen hoor, maar het is best leuk om te lezen. Ze beschrijven de moorden / slachtpartijen namelijk allemaal heel goed. Het gekke is dat als ze een toneelstuk opvoeren, je de moorden nooit te zien kreeg. Dan kwam een zogenaamde bode vertellen dat er een moord was gepleegd. Hij gebruikte dan degelijke woorden die niet al te veel prijs gaven. In de verhalen is dat wel anders!! 'Hij stak de gloeiende staaf in zijn oog en draaide deze flink rond. Zijn hoofd sloeg op de grond en als snel was de vloer bedekt met hersens en bloed' Dat soort taferelen dus. Je kan nu wel zien dat ik het niet allemaal vergeet hè?

ik ga nog even leren, en dan slapen om me mentaal voor te bereiden op weer een schoolweek. Het voordeel is wel dat we een 45-minuten rooster hebben en dat de laatste 2 uren uitvallen, dus op zijn laatst om half 2 vrij!
Dan is het ook weer eerder weekend!
XOXO

1 opmerking: