dinsdag 19 januari 2010

Luxury

Er zijn mensen... Die denken dat ze alle luxe van de wereld hebben, omdat ze 3 auto's hebben, 2 huizen en 5 inloopkasten met draaibare kledingrekken. Luxe zit voor mij in hele andere dingen. Het zijn niet die dingen die je alleen kan kopen als je 3 keer zoveel als gemiddeld verdiend. Iemand met een inkomen onder het gemiddelde kan zich ook best luxe producten veroorloven.
Ik denk dat luxe zit in kleine dingetjes. Bijvoorbeeld: een vers afgebakken broodje uit de eigen oven op zondag ochtend. Af en toe een dagje vrij kunnen nemen om met de kinderen, of met je vrienden iets leuks te doen. Je beste vriend(in) kunnen trakteren op een ijsje, die ene warme zomerdag. Dáár zit volgens mij de luxe in. Jullie kunnen het met me eens zijn of niet, maar dit is mijn mening.

Als ik op zondagochtend wakker word en ik ruik vergeprest sinaasappelsap en warme bolletjes dan ben ik heus wel gelukkig! Tuurlijk, ik zeg niet dat ik niet gelukkig zou zijn met 3 auto's, 2 huizen en 5 inloopkasten met draaibare kledingrekken, maar als je vervolgens 20 jaar wit brood met kaas moet eten omdat het eigenlijk toch iets te duur was allemaal, zul je mij niet elke dag gelukkig zien. En dat zie je wel als ik in een 2-onder-1-kapper woon, maar wel op vakantie kan gaan met mijn ouders, en met vriendinnen op een terrasje kan gaan zitten na schooltijd, of een keer kan gaan shoppen.

De grote dingen zijn heus wel leuk, maar het gaat uiteindelijk allemaal om The Little Things in Life!
XOXO Vera

Geen opmerkingen:

Een reactie posten