zondag 14 juni 2009

denken

mensen denken te veel, ze denken te veel aan school, aan eten, aan geld en aan liefde ze denken aan zo veel dat ze denken gek te worden. als mensen te veel denken knapt er iets, ze kunnen niet slapen, niet eten en niet nadenken omdat ze aan te veel dingen denken. maar (bijna) nooit, denken ze op een goede manier aan zichzelf. mensen denken alleen maar slecht, ze denken: ik ben te dik ik ben te dun, ik ben mezelf, maar wie ben ik? mensen denken nooit goed, dat moeten we leren, meestal leren we het pas laat, en als we het vroeg leren heet het egoïsme. leer je het op precies het goede moment, dan ben je een held, dan ben je tevreden met jezelf, kan jij in de spiegel kijken en denken ik ben niet te dik, niet te dun, ik ben mezelf en dat is goed? Bravo als je het kan, je bent een ware super(wo)man en waarschijnlijk een van de weinigen op aarde die het ook volhhoudt. hoe dit allemaal komt? de media. de grootste bron van informatie, en daar hoort ook jaloersmakende informatie bij, door alle reclames, advertenties, tv-programma's en artikelen zien we wat we niet willen zien: er zijn perfecte mensen, en ik ben het niet. de volgende stap is dat we perfect willen worden, maar wat is perfect? voor veel mensen is het perfect om er net zo uit te zien als de (ge-photoshopte) modellen. voor mij is perfectie: tevreden zijn met jezelf.
de enige relatie die je levenlang standhoudt is die met jezelf, dus zorg dat die goed is!
xliefs
Vera

4 opmerkingen: