maandag 22 juni 2009

life's a bitch

Soms vraag ik me af waarom sommige dingen gebeuren. en vooral waarom sommige dingen gebeuren bij bepaalde mensen. mensen hebben er soms last van dat alles in hun leven fout gaat of mislukt, terwijl het anderen altijd meezit. in je leven verlies je bijna altijd wel iemand die je dierbaar is, je oma opa vader of moeder, het doet pijn, maar als het een keer gebeurt kom je er vaak snel overheen. als dit echter vaker gebeurt kan het zijn dat je vast blijft zitten in je verdriet. ik snap niet dat als er een God is, of Godin, dat hij/zij dit laat gebeuren. dat hij/zij zoveel mensen in de wereld honger laat lijden, mensen dood laat gaan en dat hij/zij dan nog steeds overal een rede voor heeft (dit wordt vaak als argument gegeven: waarom ik? tjsa, daar heeft God zo zijn redenen voor). maar die redenen, ik vraag me af in hoeverre die logisch zijn! aardige mensen kunnen soms zo veel pech hebben dat ik God een bitch/asshole vind. maar dat slaat eigenlijk nergens op. ik geloof namelijk niet in God, maar je moet altijd iemand de schuld kunnen geven. in het vervolg laat ik God er denk ik maar buiten, hij/zij bestaat toch niet? god is niet de bitch, life's a bitch!
xliefs

3 opmerkingen:

  1. je kunt trouwens god niet verantwoordelijk stellen voor alle honger en armoede in de wereld? wij mensen zijn gewoon vies egoïstisch en moeten nog leren wat delen is. ( ik geloof trouwens wel in een god ( of hoe je ;t ook wilt noemen ) want dit is voor mij de enige verklaring dat we hier zijn ) xx !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik geloof in allah. oke sorry ik verpest de sfeer weer. nee ik vind dat je totaal gelijk hebt veer. life's a bitch. maar we moeten er maar het beste van maken. en met jou als vriendinnetje lukt dat for sure!!!! xxx

    BeantwoordenVerwijderen